کلیسای جامع سنت پل

شاهکار معماری سر کریستوفر رن 300 ساله یک نماد در لندن است. کلیسای جامع سنت پل یکی از باشکوه ترین بناهای لندن است که بر فراز تپه کوچک لودگیت در موقعیتی عالی که بیش از 1400 سال محل پرستش مسیحیان بوده است (و پیش از آن بت پرست) ، از نظر اهالی لندن ، گنبد وسیع نمادی از مقاومت و غرور است. مشاهده این سازه خیره کننده از داخل و صعود به قله برای مناظر گسترده از پایتخت یک تجربه آسمانی است.

گنبد

فضای بیرون کلیسای جامع سنت پل

در داخل ، بیش از 85 متر بالاتر از کف ، گنبد قرار دارد که توسط هشت ستون عظیم پشتیبانی می شود. در واقع از سه قسمت تشکیل شده است: یک گنبد داخلی آجری گچ بری ، یک گنبد بیرونی سربی غیر ساختاری که در خط افق دیده می شود و یک مخروط آجری بین آنها که همه را با هم نگه داشته است. به معبر اطراف پایگاه خود که از طریق راه پله در ضلع غربی گذرگاه جنوبی به 257 پله دسترسی پیدا می کند ، گالری Whispering گفته می شود. 119 قدم دیگر شما را به گالری سنگ خارجی ، اولین طعم تماشای منظره های شهر و 152 قدم آهنی دیگر ، شما را به گالری طلایی در بالای صفحه ، با چشم اندازهای فراموش نشدنی لندن ، می رساند.

دخمه


این سرداب دارای یادبودهایی در حدود 300 نفر از بزرگان و خیر انگلیس است ، از جمله دوک ولینگتون و معاون دریادار هوراسیو نلسون ، که بدن آنها درست زیر گنبد قرار دارد. اما تندترین آن نسبت به خود رن است. بر روی یک تخته آرامگاه ساده که نام وی را بر روی خود دارد ، بخشی از کتیبه لاتین ترجمه شده است:

تاریخ


به دنبال آتش سوزی بزرگ ویرانگر لندن در سال 1666 ، که 80 درصد از شهر را به آتش کشید ، رن St Paul's را به عنوان جایگزین کلیسای قدیمی طراحی کرد و بین سالهای 1675 و 1710 ساخته شد. این مکان مقدس است و چهار کلیسای جامع دیگر قبل از رن شاهکار انگلیسی باروک ، اولین قدمت از سال 604 قبل از میلاد.

گنبد کلیسای جامع ، با الهام از کلیسای سنت پیتر در واتیکان ، به خاطر زنده ماندن در بمب های محترقه لوفت وافه در "دومین آتش سوزی بزرگ لندن" در دسامبر 1940 مشهور است و به نماد مقاومت لندن در حین حمله رعد اسا تبدیل می شود. شمال کلیسا یادبود مردم لندن است و از 32،000 غیرنظامی کشته شده احترام می گذارد.

بلیط و سایر موارد کاربردی

فضای داخل کلیسای جامع سنت پل لندن

برای تخفیف کمی و ورود سریعتر ، بلیط ها را از قبل بصورت آنلاین رزرو کنید. ورودی شامل دسترسی به طبقه کلیسای جامع ، گالری های دخمه و گنبد ، و همچنین راهنماهای چندرسانه ای است. روزانه 1 ساعت تور با راهنما اجرا می شود. محلی را در میز تور ، درست پشت در ورودی رزرو کنید. با پرداخت هزینه اضافی ، تورهایی به پلکان هندسی ، مدل عالی و کتابخانه نیز ارائه می شود که از بالای درهای بزرگ غربی جلوی شبستان را می گیرد. برای اطلاع از جزئیات ، از میز تور بازدید کنید.

برای شرکت در یک مراسم هزینه ای پرداخت نمی شود؛ اما همه مناطق کلیسای جامع قابل دسترسی نیستند. برای شنیدن گروه کر کلیسای جامع ، در Sunday Eucharist یا Evensong شرکت کنید. پیش از مراجعه به وب سایت ، زمان بندی و اطلاعات مربوط به بازدید از گروه های کر را بررسی کنید.